KBM Advokatbyrå är alltid bemannade med hjälp av ett Virtuellt kontor

Intervju med Klas Johansson på KBM Advokatbyrå som berättar om hur olika arbetsdagarna på en Advokatbyrå kan vara och fördelen med att alltid vara bemannade. KBM Advokatbyrå har ett virtuellt kontor hos City Office där de får hjälp med telefonsvararservice, posthantering och bokning av mötesrum.

Berätta lite om ert företag och vilket område ni arbetar inom?
KBM Advokatbyrå är en modern och ung byrå som startades i augusti 2012 men med en gedigen kunskaps- och erfarenhetsgrund. Vi är en oberoende advokatbyrå som arbetar med affärsjuridik, främst med arbetsrätt, avtalsrätt, företagsöverlåtelser och tvistelösning. KBM tycker om att vara flexibel för våra klienter och därför har vi valt att ha kontor i Stockholm, Malmö, Lund och Helsingborg. Idag är vi två personer på KBM men välkomnar en ny kollega i september.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Ingen dag är den andra lik på en advokatbyrå. En arbetsdag kan skilja sig otroligt mycket åt. Vissa dagar sitter man på kontoret och arbetar med diverse klientärenden, skriver brev, diverse inlagor till domstolar, gör rättsutredningar m.m. innan man går iväg på ett klientmöte eller domstolsförhandling. Andra dagar sitter man med en klient i förhör på t.ex. häktet eller hos polisen. KBM är även medlem i BNI som är en nätverksgrupp. En gång i veckan träffar vi andra företagare och hjälper varandra att hitta affärer, samarbetspartners och liknande.

Berätta vad City Office hjälper er med?
City Office hjälper oss med att svara i telefon och när vi inte har möjlighet att ta samtalet så vidarebefordrar de kontaktuppgifter till oss från personerna som sökt oss. Det är väldigt skönt att veta att alla som ringer till oss alltid får ett första bemötande när vi själva är upptagna. De hjälper därutöver även till med posthantering och att boka konferensrum när vi är i behov av det.

På vilket sätt hjälper City office tjänster och service dig, vad är fördelarna?
Den största fördelen är som redan nämnts att det alltid är ”bemannat” hos oss på KBM trots att vi själva är upptagna med klientbesök, i annat telefonsamtal eller liknande. Det är skönt att veta att inga telefonsamtal till oss försvinner på grund av att den som ringer inte får svar. För KBM är det viktigt med tillgänglighet och det är viktigt att alla som tar kontakt med oss ska få svar på sina frågor. Att veta att man inte tappar bort någon när man sitter upptagen är guld värt.

Hur skulle du beskriva servicen på City Office?
Alla på City Office som vi har varit i kontakt med har alla varit väldigt hjälpsamma och serviceinriktade. Vi är helnöjda med den service vi får.

För kontakt med KBM Advokatbyrå besök deras hemsida www.kbmlaw.se

För mer information om våra tjänster inom Virtuellt kontor besök vår hemsida.