Intervju med Lennart Åberg Styrelseordförande och delägare på Adwisit.
Adwisit har haft Flexplatser hos oss i sedan mars 2016. Flexplats innebär en eller flera kontorsplatser i delat kontorsrum. Såhär säger Lennart om varför Adwisit valde flexplatser:

Hej LLennart mini miniennart!

Berätta om ert företag?
Adwisit erbjuder sakkunniga rådgivare som hjälper dig med att välja och införa de bästa lösningarna som gör ditt företag mer framgångsrikt. Vi har lösningar för hela produkt- eller tjänstelivs cykeln (Application Lifecycle Management). Vi tillhandahåller ledningskompetens och branschöverskridande erfarenheter och vi har gjort det förut!

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
De flesta av mina uppdrag sker på plats ute hos kund. Där driver jag workshop’s, utbildar och projektleder. Administration och arbete som kräver lugn och ro genomför jag på World Trade Center så ofta jag kan. För min del blir det ofta halvdagar som jag sitter på kontoret i World Trade Center.

Varför har du valt att ha en Flexplats hos City Office i WTC?
Vi valde Flexplatser hos City Office i World Trade Center, just för att det känns flexibelt. Vi kan också börja på en nivå som passar oss nu och ser att vi kan växa i framtiden. Vi har en Flerarbetsplats för närvarande med en fast arbetsplats i delat rum och en arbetsplats vid behov. Och när vi skall ses alla hyr vi ett större konferensrum. Lika så när vi har kundmötens eller anställningsintervjuer. Då använder vi samtalsrummen som vi bokar.

På vilket sätt hjälper vår service och lösning ditt företag?
Det vi värdesätet mest just nu är att det finns en reception som välkomnar våra besökare. Att vi enkelt kan boka stora och små konferensrum och att vi får hjälp att ta emot leveranser när vi inte själva är på plats. Den centrala adressen är självklart också ett stort plus. Mer centralt än World Trade Center blir det inte!

Läs gärna vidare om Adwisit på deras hemsida www.adwisit.se.

Läs vidare här för mer information om våra Flexplatser.

 

Intervju med Marita Elmehed på företaget Elmehed, Bergkvist och Partners som hyr ett eget kontorsrum.

HeMarita referensj Marita!

Kan du berätta vad ditt företag gör?
Vi arbetar utifrån ett psykologiskt perspektiv med ledarskapsfrågor, rekrytering,
kompetensförsörjning och konflikthantering.

Vad är din roll?
Konsult, VD och delägare.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?Marita Bild Elmehede
Jag sitter i olika typer av möten antingen på WTC eller ute hos kund.

Varför har du valt att ha kontor i ett kontorshotell?
Det är en perfekt lösning, all service finns tillgänglig. Bemannad reception från 8 – 17 som tar emot besök
och svarar i telefon. Det finns alltid back up på ”hemmaplan” när man själv inte är på plats. Det är också en
stor flexibilitet när det behövs olika storlek på konferensrum.

Varför valde du kontor på just City Office i World Trade Center?
World Trade Center har ett mycket bra läge mitt i Stockholm city, närhet till alla typer av kommunikation.
Det tar en minut med hissen till Arlanda Express och fem minuter till T-Centralen. Huset har en spännande arkitektur
och det arrangeras olika typer av konferenser, mässor etc.

På vilket sätt hjälper vår service och lösning ditt företag?
Det är toppenlösning, för att få samma service skulle det behövas minst 2,5 heltidsanställda.

Har du haft liknande kontorslösning tidigare?
Nej, vi har suttit här sedan -92.

Hur skulle du beskriva servicen på City Office?
Professionalitet, serviceorientering och smidighet.

Intervju med Marita Elmehed den 22 april 2015.

 

“During the eleven years I’ve had my business based in the City Office facilities, my colleagues and I have
received excellent service and superb assistance. Our customers have been made to feel welcome and
valued, both when they call or visit us – the receptionists really try hard to make every visitor feel important.adv_biz
The conference rooms are excellent too, with rooms of different sizes for different types of meetings, seminars and training sessions – we are a language training company working with individuals and groups, and our needs have always been met by the City Office team.
Finally, our business has grown through meeting and working with other businesses based here – a good twenty per cent of our turnover comes from within the World Trade Center and we have forged good long-
term relationships with many companies. I would strongly recommend this facility to any new business
wanting to grow, or as a local base for an established company.”

Jonathan Gregory
President, Advanced Business Communication AB

Advanced Business Communication

Stora-Enso“Storaenso have decided to implement SAP R/3 as a common system for administrative processes. For this project, an organisation has been set up at different levels; local, regional and global. Within this project the traveling becomes quite extensive and to simplify this, Stockholm is a suitable meeting place for the different regional project groups. It is practical for us to meet up in the WTC seeing that it is located close to the central station and there are hotels affiliated to the WTC. The meetings we have in City Office have worked very well, with excellent service and friendly staff.”

Tommy Hansson
Maintenance Technician, Stora Enso

Stora Enso

astrazeneca“…our office in ‘City Office’ is a “temporary” room for staff who are located in Södertälje but are in need of office space when we work in Stockholm. For this purpose our office is excellent. We are provided with all the services we require and we have free and convenient access to meeting rooms where it is not suitable to sit in our office. We have Internet access in the office and we are able to use fax and copiers to the extent that we need.”

David Andersson
Director, Government Affairs AstraZeneca

AstraZeneca